amanda-varför jag vill ha ungponny

När jag sökte ponny för drygt ett år sedan så kikade jag på alla möjliga hästar, även stora hästar. Men kännde att det är en ungponny jag ville ha.
Jag har ofta mycket press på mig själv, så när jag tävlade vill jag alltid att det skulle gå bra, hade en press på mig att jag kännde att jag måste bli placerad varje tävling! Och så ska man ju inte tänka, men det gjorde jag.
Så skulle jag skaffa ungponny så skulle jag bara tävla mot mig själv och inte ha så mycket press på mig, men det sitter faktiskt fortfarande kvar, fast på ett annat sätt. Nu känner jag mer, jag måste bli felfri och det måste se snyggt ut, och vill ha felfria rundor och komma upp i klasserna. Men då har jag fått träna på att bromsa mig själv, hade som mål att starta LB med Pikkan under 2011, men det gjorde jag inte, hoppade LC+5 felfritt, och hon är redo för LB men jag kännde samtidigt att jag inte ville stressa fram, utan ta det lugnt. Och det är jag nöjd över :)
Så just nu känns det skönt att jag inte behöver ha lika stor press på mig, ska bara försöka ta det lugnt och ta tävlingarna som dem kommer! För Pikkan är en superponny och jag tror hon kan gå riktigt långt.
Och nu har vi ju felfria rundor upp till LC, så hon är klar att starta i avd A år 2012, så blir väll att prova några sånna nästa år också, blir spännande! 


Pikkan tycker 95 är för lågt, så hon hoppar lite extra istället.. x)

Kommentarer
Postat av: A

Vila i frid!

2011-11-06 @ 21:32:49
Postat av: Anonym

Grymt fin är hon!!

2011-11-07 @ 21:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0