angelina-felåt

Hejsan. 
vet att jag inte har uppdaterat så där superbra senaste dagarna. Sorry! Men nu skriver jag iaf ett inlägg.
Igår så for jag och red Saras häst Suppan. Hon är en fin dam på sina bästa 23 år! Jag kan säga att det märks verkligen inte att hon är 23. Shit vad fin hon är. Vi red ut en sväng i skogen. Det blåste jättemycket, men i skogen så var det iaf lite lugnare.
Sara har 2 st hästar en jätte stor på 180 som kallas Obbe, och sen Suppan som jag red. Hon och Obbe följde oss iaf ut :D Vi red i drygt 1 timme och det var verkligen supermysigt! Suppan är välrdens trevligaste!
Sen när jag kom hem så red jag Vanillin på min ridbana. Hon var så duktig. Vi travade också över några enstaka kavaletti. Sen galopperade jag lite grann, sen gav jag mig. Fina fina ponny!
Idag så for jag till Sara igen och red Suppan. Fick rida ett litet dressyrpass. Började med att skrittarbeta henne. Gjorde det för det mesta helatiden för att det var så hårt underlag. Men iaf så i skritt arbetet så gjorde jag bakdelsvändningar, framdelsvändningar, skänkelvikningar och lite på böjt spår. Sen gjorde jag lite övergångar från trav till skritt, Sen tog jag en galopp i båda varven. Åh så duktig hon är!
Anledningen till att jag rider Suppan är för att jag ska gå kurs med henne på lördag för Andreas Hesse. Så jag vill lixom känna in mig lite på henne före. Och Sara är verkligen supersnäll som lånar ut henne till mig :'D!
Sen nu på kvällen blev det en ute ritt på Vannis gjorde massa övergångar från trav till skritt. Galopperade ingeting idag. Hon var så lugn och fin när vi skrittade hem. Underbaring till ponny!♥
Suppan och jag idag :D!
Hon är så sjuktfin för att vara 23 år! Vet att jag är lite glappig i tygeln och så. Men so what?! Första gången jag rider henne i dressyr och hon gör det verkligen superbra för sin ålder!
Fina fina suppan :D!
:D!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad önskar ni er i julklapp?

2011-11-28 @ 21:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0