angelina-gårdagen!

Igår så steg jag upp vid 8 och for till ridhuset med min lillasyster. Hon skulle tävla sin första tävling på en ridskole ponny, Virre. Det var ett skritt dressyr program. Lisabeth vann sin klass och det totala för dagen :D!! Duktig lillsasyster jag har! Hon tyckte det var lite tråkit ibland eftersom att det bara var skritt, då hon kan trava och galoppera med:)
Men grattis Lisabeth till vinsten!
Sen for vi hem å käka lite sen gick jag ut och fixade i stallet. Städade lite å fixade till när vi skulle till ridhuset vid 3.
Sen klockan 3 så for vi till ridhuset där vi möttes upp av Amanda. Vi tog fram 3 hinder sen började vi rida. Jag hade både Bella och Vannis med. 
Beauty for bell:
Red inte fram så länge men mest i galopp då hon blir mycket mjukare å finare i kroppen. Hon va skit fin. Sen började vi hoppa en 3 kombination, hon hoppade verkligen suveränt!!! Hur duktig som hellst var hon :'D Hon har aldirg hoppat 3 komination förr med hon gjorde det som ingenting :'). Bella är så sjukt dukitg på att hoppa serier, det är hon verkligen ! Lisabeth fick avsluta henne i trav och skritt medan jag började rida Vanillin.
Vanillin:
Hon va väldigt pigg i början. Så stog det ju hinder framme så jag bad mamma tabort dom och då lugnade hon genast ner sig.. Hon har ju inte hoppat på typ 4-5 månader tror ja ;O! Lilla ponny.♥ men iaf så travade jag runt på fyrkanten i en frisk trav så hon fick springa av sig lite. Hon var sjukt taggad i början men sen mot slutet slappnade hon faktiskt av mycket. Så då gav jag mig :)
Efter att jag hade ridit båda så fick båda duscha i den lyxiga spolspiltan på ridhuset. Bella tyckte det var skönt medans Vanillin inte tyckte riktigt detsamma ;) Vanillin brukar vara avslappnad när jag duschar henne men nu tyckte hon helt plötsligt det var super äckligt när det rann ner för magen xD haha lilla ponny.
Sen kom vi hem vid 5 å käkade sen for jag Hampe å Tina till Kåge å köpte oss godis. Sen efter det for jag till Boliden med Oliver å Ossian å träffade massa folk. Sen kom jag hem vid 3 igår (A)! Men nu ska jag ut i stallet ;D
3 bilder från igår fotade av : Mye Nordlund
Lisabeth å Bella får avsluta detta inlägg :D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0