amanda-surpikkan

Som ni kanske har förstått så är Pikkan inte rolig just nu, hon är så sur, seg och vill ingenting. Och det är ju inte alls kul att rida henne så. Eller då jag rider ut hemma är hon hur glad och pigg som helst men när jag kommer till en ridbana, speciellt inne i ridhuset tjurar hon ihop..
Tror hon är i en liten höstsvacka, dessutom är hon brunstig så det kan ju också göra det värre.
Men jag ska rida ut så mycket som möjligt nu, för att få henne glad och possitiv igen! Funderar på åka in till ridhuset i helgen och hoppa där själv. Brukar gå lite bättre då, hon blir på lite bättre humör då det inte är en massa andra hästar där inne. Men vi får se hur jag gör, :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0