amanda-tips?

Nu skulle jag vilja ha lite tips från er läsare!

När jag rider Pikkan är hon alltid lätt i handen i skritt, bär sig själv bra osv, i galoppen går det också oftast bra att hon är lätt i handen. Men när vi kommer till trav blir det som att hon lägger lite väl mycket vikt på handen, och det är inte jag som ska bära hennes huvud utan det ska hon sköta själv. Efter en stunds ridning blir det alltid bättre, men i början är hon rätt tung.
Någon som har något bra tips? Någon bra övning eller något?=)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jåmi gjorde något liknande förut. Då fick jag tipset av erika steegmans att jag skulle "rycka upp" henne och picka till henne lite i sidorna så fort jag kände att hon började lägga för mycket tyngd i handen. Vilket har funkat suvärnt!

2011-10-29 @ 18:37:26
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/
Postat av: Alva - TvillingarnaAE

när leiknir blir så med mig så brukar jag göra massor med övergångar mellan två gångarter på en långsida. det hjälper mig massor iaf! :D

2011-10-29 @ 22:51:42
URL: http://tvillingarnaae.blogg.se/
Postat av: sabina

min ponny är väldigt framtung så jag brukar ofta göra så att jag ökar traven på långsidorna så hon sträcker ut sej riktigt ordentligt och får hon att själv "bära sitt eget huvud" på kortsidorna tar jag ner till en så långsam trav som möjligt (näääästan skritt) petar lite med spö på rumpan så hon får benen under sej och jobbar ordentligt. sen är det bara att skuta iväg igen. detta har hjälp mej och min ponny iaf :)

2011-10-30 @ 11:00:55
URL: http://asdbetyderintelol.blogg.se/
Postat av: Johanna svensson

jag brukar vara super mjuk i handen och väldigt följsam så jag nästan inte ger nå stöd och så brukar jag driva och ta tillbaka helatiden, det funkar iallafall för mig.

2011-10-30 @ 16:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0