amanda-dressyr

Även om Ida-träningen blev inställd då hon blev sjuk åkte jag in till ridhuset med Pikkan.
I början tränade jag på mycket övergångar i varje serpentinbågar, joggade bara igång henne lugnt, sedan galopperade jag runt en stor mittvolt under lätt sits i lång och låg form och sen började jag korta upp henne.
Tränade mycket på halter, och även rygga. Hon blir väldigt förrvirrad ibland och kan inte stå still i halterna och börjar då bara backa, så tränade på visa henne skillnad. Och helt sjukt vad ponnyn lär sig fort, efter bara några försök backade hon rakt och klockrent, och direkt fram i trav igen när jag bad henne, så duktig! Gjorde även några förvända galopper som gick helt okej. Och sedan red jag igenom LA:1an.
I slutet började hon kännas riktigt trött och blev då lite tung i handen, och hon var väldigt svettig, (hon blir det jättefort nu när hon fått så pass mycket vinterpäls) så efteråt fick hon en dusch och nu någon dag i veckan ska hon även rakas!
Och så ska hon få ta det lugnt med bara prommenader/vila resten av veckan, känner att hon behöver en liten kort paus nu, har varit mycket de senaste veckorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0