amanda-dressyrtränat

Åkte ju in till ridhuset med Pedro och red lite dressyr, och det gick jättebra faktiskt!
Värmde upp med att bara rida honom lång och låg och jogga igång honom lite runt fyrkanten, sedan plockade jag upp honom, red lite på en volt och sedan gjorde jag några öppnor längst långsidan och nån skänkelvikning på diagonalen och det gick jättebra även det.
Sen tränade jag lite extra på galoppen, rullade på i en bra arbetsgalopp och sedan samlade jag ihop honom och red en 5-8meters volt i galopp, riktigt jobbigt tyckte han det var men jätteduktig och satt sig bra på bakdelen. Avslutade med lite övergångar mellan galopp-halt och sedan gav jag mig och joggade av honom.
Red i ca 45 minuter ungifär, men väldigt intensivt.


Fick tyvärr varken bilder eller film från idag..

Kommentarer
Postat av: JohannaHäggbomH

Det såg riktigt fint ut. :) Du fick väl beröm av mamma dessutom? :P

2011-09-23 @ 20:07:30
URL: http://johannahaggbomh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0