amanda-tävlingsresultat

Har varit på dressyrtävlingtävling hos Skellefteå Avel & Ryttarförening!

LC:1 - Var första klassen som jag tävlade, och det var med Pikkan.
På framridningen var hon lite loj, och en aning tjurig men gick endå helt okej, inne på banan så var hon fortfarande lite halvseg, tex i övergångarna ville hon inte riktigt fram i trav igen och blev lite tjurig men annars var hon jättefin.
Fast fick dock bättre än vad jag trodde, fick 63,33 % och vann klassen! Så Pikkan fick sin första vinst :')

LB:1 - Andra klassen med Pikkan, framridningen red jag hela tiden fram henne ordentligt, mycket ökningar och övergångar så jag kännde hon var med.
Inne på banan känndes det mycket bättre, hon hade bra engeri och känndes riktigt bra, visst blev det lite små missar men var endå helt nöjd över den klassen. Och där fick jag 65,17 % och vi vann den klassen också!

LA:1
- Var Pedros klass, blev bara en klass på honom idag då jag inte skulle hinna rida fram honom annars.
Faktiskt så var det min första LA, adelina har tävlat det tidigare med honom men inte jag.
Framridningen känndes han fin på, tränade lite små delar av programmet. Inne på collectingring så var han rädd för allt och väldigt spänd men släppte som tur var just innan vi skulle in på banan.
Inne på banan så var han hela tiden en aning spänd, men bjöd på frammåt bra och allt känndes bra förutom några missar, han la tex in några galoppsprång i travökningen, men sånt får man ta. Känndes iallafall bra och vi fick 64,21 % och vi vann!

Fick alltså med mig tre gulblåa rosetter, hihi har världens finaste ponnyer ♥
Så kan inte vara annat än nöjd!


Kommentarer
Postat av: Melanie & Digby / enlitentollare @ dayviews

WOW! Jättegrattis till er, ni är så himla duktiga :D

Postat av: Petra

Gud vad duktiga ni är :D grattis!!

2011-09-03 @ 15:03:18
URL: http://alwaystry.blogg.se/
Postat av: M

Grattis! :D

Vad roligt att du har börjat tävla lite dressyr också. (:

2011-09-03 @ 15:28:59
Postat av: Anonym

Så kul!

GRATTIS :D

2011-09-03 @ 15:58:22
Postat av: Isabelle

Grattis! Tycker att de två verkat vara de mest välridna hästarna på bloggen, inte konstigt att det gick så bra! :)

2011-09-03 @ 16:10:52
URL: http://isabellellinor.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Gud vad roligt!:D

Grattis!:D

2011-09-03 @ 16:39:15
URL: http://kajsens.blogg.se/
Postat av: Niniz

Åh! Grattis!! Ni är suuuperfina tillsamans!!

2011-09-03 @ 19:12:24
URL: http://nibby.blogg.se/
Postat av: Emelie

grattis! asså förstår du hur duktig du är när du vinner alla de klasserna du är med i? :D

2011-09-03 @ 20:33:17
URL: http://emmeliza.blogg.se/
Postat av: Nelly

Supergrattis igen, vet inte vad jag ska säga hah (a) ni är så fruktansvärt fina!

2011-09-03 @ 22:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0