Amanda - Onsdag

Pedro har vi nu lämnat hos Saga, där jag tror han kommer få det riktigt riktigt bra. Det var ett riktigt mysigt och fint stall och mycket hästkompisar. Visst känns det riktigt jobbigt också, men jag får hälsa på och rida honom när jag vill!
 
Pikkan är livsfarlig, hon går inte ut och gå med då hon bara stergar och slänger med frambenen mot mig. Vi pratade med veterinären och vi ska inte utsätta oss för det så istället ska hon bara få gå i hagen. Ska försöka göra en "laburinthage" som hon kan gå runt i, blir slalom och därför kan hon inte få upp någon fart utan bara gå. När hon ska ridas igång ska hon få lugnande iallafall de första gångerna. Känns lite hemskt att måsta ge lugnande för att kunna rida, men hon är helt enkelt galen!
 
 

Kommentarer
Postat av: isasriddagbok.blogg.se

Jag fick oxå lugnande till min ponny när han skulle sättas igång efter 8 månader vila efter operation. Dock behövde jag inte det för han har så dålig teknik för att få av sin ryttare ;) Men ett tips är att bara vara i den hagen som hon går i om dagarna, om det är möjligt, i början. Då blir det inte till någon stor grejj. Det bästa, säger min erfarenhet, är ofta om man kan skrittarbtea hästen barbacka i hagen. Bara sätta på ett träns och sitta upp som ingenting :)

Lycka till sen :)

2012-12-19 @ 20:30:34
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/
Postat av: Maja

Vad jobbigt !! Tycker det är en bra ide att ge henne lugnande senare när du ska rida henne.

2012-12-19 @ 21:06:17
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: isabel

Det skulle ju kunna vara så att hon har fått hormonproblem också? :) Pamela fick ju det, så vi gav henne munkpeppar vilket funkade jättebra!
Eller så har hon "bara" väldigt mycket överskottsnenergi :)

2012-12-23 @ 19:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0