amanda-att bygga ryggmuskler

Vilka sätt använder ni då ni vill träna hästens ryggmuskler?

Jag använder mig mest av att klättra i backar vilket jag tycker känns fungera riktigt bra. Dock är det lite svårt nu på vintern då backen jag tränar i är på en äng och där är det väll ca 80 cm snö just nu så det fungerar inte riktigt. Har en till backe men den är inte alls lika brant och inte heller lika lång som den andra, så känns som om den inte hjälper skärskilt mycket faktiskt. Men nu jobbar jag mycket mina hästar i lång och låg form, även över kavalettibommar och hoppar lite studs. Men skulle gärna vilja få lite mer tips som ni tycker fungerar bra och stärker ryggen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det du har skrivit är bra, men longering är också bra :D

2012-02-18 @ 12:45:32
Postat av: Emelie

Jag gör som du, klättrar, kör studs, longerar, jobbar ordentligt så dom arbetar med ryggen. + att jag kör galoppprogram för att träna hela helheten :)

2012-02-18 @ 13:13:23
URL: http://emmeliza.blogg.se/
Postat av: Amanda

Brukar plumsa och tolka med min busponni :3

2012-02-18 @ 18:47:51
Postat av: Anna

Jag gör som du. Klättrar en massa, studs och longerar :)

2012-02-19 @ 11:53:44
URL: http://partypoison.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0