amanda-dagen&gårdagens pass

Börjar med gårdagens ridpass på Pikkan. Blev en uteritt och hon var inte alls rolig, började redan hemma på gården då jag precis fått mig upp i sadeln då hon började tjollra och lotsades vara rädd för traktorn på gården och totalvägrade gå förbi den. Blev riktigt sur på henne och sa till henne ordentligt men blir man sur på henne får man dubbelt tillbak haha. Hon började nämligen stegra, bocka, levada och springa iväg mot hagen.. Dock gav hon sig efter några minuter och lyckades komma förbi. Väl ute var hon riktigt pigg och var allmänt jobbig och springig och skulle hela tiden springa i 170 km i timmen, åh vad less jag var då. Så skrittade bara, längelänge tills hon lugnat ner sig lite, började om från början med trav igen och då var hon betydligt bättre! Så slutade helt okej endå.

Idag var hon betydligt finare, red ut även idag och hon jobbade verkligen jättebra. Red ut i ca 4O minuter med mycket trav. Avslutade 20 minuter nere på ridbanan med övergångar mellan trav och galopp, riktigt trevlig var hon där också. Så jättenöjd över dagens pass.

Snart dags igen, tävling på lördag i Luleå! Pirrigt, väldigt länge sedan vi tävlade sist!

Kommentarer
Postat av: kkungmaddee.devote.se

lycka till!

det är jag angående tränset, måste veta nu, hör av dej i pm på bdb tack!

2012-03-01 @ 19:00:00
URL: http://kkungmaddee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0