amanda-tävlingsåret 2011

Ska göra ett inlägg om alla tävlingar jag tävlat under 2011. Kommer lägga upp en bild och skriva lite enkelt om varje tävlingsdag hur det gick och resultat.

DECEMBER 2010

Nu tar jag med från December 2010 också men det var min och Pikkans absolut första tävling dessutom var det den 3O dec så nästan 2011 iallafall! 
Det här var KM hoppning som gick på 8O cm, hon var så duktig så! Det var stilhoppning lika som i år och vi vann faktiskt med 52 stilpoäng, så duktig hon var!

MARS 2011
Första tävlingen för mig var med Gia och det var den 6 Mars 2011. Var våran första ''riktiga'' tävling efter skadan och vi hoppade 75 och 80 som känndes en bra start på året. Det var på Luleå Ridklubb. Första klassen minnas jag hur fin hon var, lyssnade på alla förhållningar och gick som en klocka och då tog vi hem en andra placering på över 25 startande! I andra klassen var hon ännu finare faktiskt, men på näst sista hindret tror jag det var så trodde jag hon skulle hoppa av, men hon skulle ta ett till så vi kom helt fel så det blev tvärstopp och jag flög rätt in i hindret, haha minns hur stort och svullet mitt knä var efter det.. Men var lika glad för det för hon var hur fin som helst!



Andra tävlingen på året var den 19 Mars på Skellefteå Ridklubb. Det blev Pikkans första lokala tävling, minns att hon var rädd för läktaren och kasade sig flera gånger men när jag väl började hoppa så försvann det. Hon var riktigt pigg men fin! Vi hoppade LD, 8Ocm och blev felfria och fick en rosett. Andra klassen var LC, 9Ocm, hon hoppade jättebra men tjurade ihop lite i mitten av klassen, så jag la en volt så vi kom bättre mot hindret och sedan hoppade hon resten av banan utan problem. Jag var iallafall jättenöjd.


Samma tävling, alltså på Skellefteå ridklubb den 19/3 så tävlade jag även Gia men dock bara en klass eftersom jag inte skulle orka tävla 4 klasser, blir så stressigt att byta häst osv, så hon fick gå en LC runda och gick super, hon blev grymt taggad på omhoppningen och fort gick det och vi nollade och tog en andraplacering även denna klass!

APRIL 2011
Jag och Pikkan tävlade våran första dressyrtävling på Skellefteå ridklubb den 17 April, tävlade LC:1 och vi fick 6O% vilket är helt okej som första tävlingen, var jättenöjd över min lilla tjej. (Har dock inte en ända bild från tävlingen)

MAJ 2011

1 Maj var en träningstävling på Skellefteå Ridklubb, hoppade Pikkan 80 och 90 cm. Hon hade en period där hon hade fått för sig att hoppa extremt över hinderna, 80 klassen gick väll helt okej, känndes inte så bra men vi nollade iallafall. I 90 klassen så gick det inte alls, hon hoppade som jag vet inte vad, och banan var väldigt lång och tungt underlag och om hon då ska hoppa ca 5O cm åvanför hinderna så blir det väldigt jobbigt, svängen innan sista hindret var hon less och ville inte mer och där tjurade hon ihop och sparkade bakut, fick henne fram till hindet och hon hoppade det men krashade rätt i det, hon orkade inte mer.. Ingen hit för denna tävlingsdag iallafall.


Den 1 maj tävlade jag också Pedro bara 60 cm, haha han tyckte det var jättekul men jag minns inte hur den här tävlingen gick, vi nollade iallafall grunden, på omhoppningen tror jag att jag svände för snävt så han sprang utanför hindret eller något, men aja vi hade iallafall superkul!


Den 28 Maj var det träningstävling på hemmaklubb, jag tog bara med mig Gia eftersom Pikkan fortfarande hade i sig att hoppa jättestort. Jag och Gia hoppade iallafall 80cm. Hon var verkligen jättejättepigg, och kännde att jag inte riktigt hade kontroll över henne, vi fick 4 fel i grunden så jag ställde in henne då dom helt plötsligt ropade att jag skulle in på prisutdelning, haha tydligen alla ponnyer hade stannat på ett lite läskigt hinder så vi vann klassen, känndes lite kul men inte riktigt att vi förtjänade det. Var sista tävlingen med henne innan hon blev halt..

JUNI 2011

Bestämmde mig för att prova tävla Pikkan igen, så tog bara en 8O klass! Var den 5 Juni en lokal. Och hon var superfin, hoppade allt jättebra och inte alls stort, och vi nollade klassen! Känndes jätteskönt, men tydligen så fick vi ett tidsfel av någon anledning? Trots att jag inte alls red speciellt sakta, men aja hon var iallafall superfin!


19 Juni åkte jag och Pedro till Vännäs och tävlade dressyr! Vi startade först LC:2 där vi fick drygt 7O% och den klassen vann vi! I LB:1 känndes han ännu finare men ny dommare och där fick vi drygt 65% och kom 3:a, men var många med och jag var supernöjd!

JULI 2011

Den 3O Juli åkte jag och Pikkan till Vindeln och tävlade. Hoppade en LC alltså 90 cm, vi fick aldrig i något bra flyt i banan och sedan tjurade hon ihop så jag la en volt och då fick vi ju 4 fel, men annars hoppade hon allt, och kännde att hon inte riktigt kom igång för än de två sista sprången som blev jättefina.

AUGUSTI 2011

21 Augusti åkte jag och Pedro till Luleå och tävlade dressyr. LC:1 var första klassen och där fick vi drygt 67% och vann klassen, han kännde jättefin. Men ännu finare var han i LB:1 där vi fick drygt 68% och vann även den klassen, blev en kanondag! 


27-28 Augusti åkte jag och Pikkan på vårat första meeting tillsammans, första dagen hoppade jag 8O och 9O cm, hon hoppade superfint, men fick ett pet i båda klasserna, väldigt ovanligt för att vara Pikkan eftersom hon brukar vara så rädd om sig, men då var hon lite slarvig. Men dagen efter hoppade vi 9O cm igen och då nollade vi klassen, jättefin var hon. Var lite fram och tillbaka om jag skulle starta 95 också då hon känndes lite trött men gjorde det endå. Men näst sista hindret sprang hon på sidan av, men tog det igen och hon hoppade det super, men som sagt så känndes hon lite för trött.

SEPTEMBER 2011

Jag och Pikkan åkte till gummark och tävlade dressyr den 3 September, hon var jättefin och vi vann både LC:1 och LB:1 där vi fick drygt 63% i första klassen och i LB fick vi drygt 65%, åh vad stolt jag var över min lilla tjej då!


Pedro tävlade jag samma tävling i gummark men bara LA:1 och han känndes helt okej! Vi fick drygt 64% där och vann den klassen också, en toppendag med båda ponnyerna! 


17 September åkte jag och Pikkan till lycksele och hopptävlade! Och hon var riktigt fin i båda klasserna då vi nollade både 9O och 95! Hur duktigt som helst!


Dagen efter alltså den 18 September var det dressyrtävling, hon känndes lite trött från dagen innan, men hon var riktigt fin på framridningen. LB som var första klassen så gick det inte alls bra inne på banan drygt 59% nånting fick vi, så tänkte stryka mig till LA:1 an men red den endå och det gick betydligt bättre fick drygt 61% i den! Efter den här tävlingen fick hon 2 veckor välförtjänad vila!

DECEMBER 2011

Tävlade jag och Pedro KM dressyr den 27 december, var LB:1 och ryttartest fick 76% någonting och vann klassen och vi blev klubbmästare för ponny, wiho!


Jag och Pedro tävlade KM hoppningen också bara som en kul grejj, och vi båda hade jättekul men så blev det en jättedålig väg mot ena hindret så blev stopp där, annars hoppade han superbra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0