angelina-årsresumé

Januari 2011
Vanillin
Vanillin var fin och duktig. Men vissa dagar gick hon knappt att rida.. Hon var så galet pigg och busig och bockade å höll på en hel del. Jag minns att jag sökte på internet för att hitta något foder som gjorde dom lugnare. Men sen efter ett tag in i Januari lugnade hon ner sig.

Beauty For Bell
Bella hade blivit mycket med stadig i sin from och börjat jobba bra med ryggen. Hon var fortfarande osäker på hinder som vi tränade upp mycket i januari i ridhuset. Hennes kondition var betydligt mycket bättre än när jag fick henne Augusti 2010.

Februari 2011
Vanillin
Hon var betydligt lugnare och mindre busig. Men så en dag for jag till Amanda och hoppade på hennes ute bana. Jag minns att efter varje hinder bockade hon :]! Vi hoppade 120 cm som högst :)


Beauty For Bell
Fortsatte att jobba upp henne i formen och träna hennes bakmuskler. Hon hade fortfarande svårt för att galoppera och kunde absolut inte galoppera i from. Det orkade hon inte riktigt..



Mars 2011
Vanillin
Den 12 mars hade jag haft Vanillin 2 hela år! 1 vecka före två årsdagen så debuterade vi LA hoppning. Med ett blandat resultat. Men jag var så lycklig att jag fått dig dit!


Beauty For Bell
Bella hade blivigt mycket lättare i handen och jobbade mycket bättre med ryggen. Hon hade också börjat kunna fatta galopp från skritt. Men ännu ingen ärlig form i galopp och hade fortfarande svårt för galoppen

April 2011
Vanillin
Vi började hoppa lite mer efter vinter och det funkade superbra. Du hoppade allt och lite till. Och nu började vi träna stenhårt på att hoppa komninatiner som du var väldigt osäker på.

Beauty For Bell
Altt som var svårt oh jobbit för dig vart helt plötsligt mycket enklare. Vi slog rekordet på 1 meter och du hade fått en superfin galopp!
Maj 2011
Vanillin
Du hoppade bättre än någonsin förr och började helt plöstligt tycka dressyr var roligt. Du fick massa träning och vi var med på en tävling 1 maj. Där vi vann LA (hoppning) Jag var så stolt över dig även om det bara var en träningstävling! Vann också den 28 maj på våran hemma tränings tävling på LA höjd.


Beauty For Bell
Tävlade också 1 maj och 28 maj. Och vi kom igen båda 80cm felfritt! Jag var så sjukt stolt över dig vännen. Ditt självförtroende hade stigit supermke och du tyckte att det var jättekul att hoppa :'D!
Juni 2011
Vanillin
Vi tävlade en lokal trävling i hoppning. LB vi hade snabbaste omhoppning förtutom att vi rev näst sista omhoppningshindret. Med det var bara mitt fel! var lika glad endå!

Beauty For Bell
Bella fick såklart vara med på samma tävling fast hoppa LD. Vi komigenon felfria och jag var jätte gald. Du var så himla fin denna tävlingen. Men då råkade min kompis radera filmerna från kameran så fick ingen film :(!!!
Juli 2011
Vanillin
Vi fortsatte träna och hoppa... med en dag efter en hoppträning så känndes något fel.. Dagen efter tig vi dit Anna som kollade upp dig och de visade sig att du var halt..
Sista bilden på dig som frisk..


Beauty For Bell
Bella hade ledsnat på allt och var jättejobbig. Hon var super lat och jättesur på allt.. Jag kunde knappt jobba henne längre så jag testade att betsa upp henne till ett pelham. Men det tyckte du var för starkt så jag hann inte rida många pass med det bettet... Så jag bytte till 3 delat tränsbett.
Augusti 2011
Vanillin
Vanillin vilade och vi kollade upp henne med kiropraktorn. Hon hade ett snett bäckene.. Så dom fixade till det sen fick jag skritta igång henne långsamt.
Beauty For Bell
Nu hade jag haft Bella i 1 års tid. Hon hade utveklats så grymt mycket och var nu stadig i from i galoppen också. Hon hade höjt nacken betydligt mycket mer och jobbade på bra. Hon hade till och med fått ett mycket vackrare steg. Vi for till Vännes och tävlade ett meeting och det gick inte sådär superbra.. Du ville verkligen inte hoppa andra dagen.. Efter det så slutade du vilja hoppa ett tag..


September 2011
Vanillin
Vannis kändes bra ett tag och jag började trava igång henne.. Men jag tyckte ändå inte att hon kändes fräch så jag slutade rida henne igen.. Sen sökte vi till kliniken 20 mil bort.. alltså den närmaste kliniken. Och bad om en tid där

Beauty For Bell
Bella var så sjukt fin i dressyr och gick verkligen vackert. Sen började hon få upp förtroendet för hoppiningen igen :D Men nu kände jag att jag behövde börja kolla storahästar. Så jag la ut Bella på anonns. Det var många som ringde i början men ingen lät nog bra förutom en familj. Men dom bestämde sig tyvär att ta en annan ponny istället. Dom hade inte heller varit och provridit.


Oktober 2011
Vanillin
Vanillin åkte till umeå kliniken och hon hade 0.5 grader på båda bakhaserna så vi behandlade henne och väntade 3 veckor. Sen for vi på återbesök och då belv hon friskförklarad! :D Jag grät av lycka på vägen hem i bilen :')
Beauty For Bell
Jag fortsatte rida Bella som vanligt och lotsas som ingenting att jag hade lagt ut henne på hastnet.

November 2011

Vanillin

Jag fick börja tava och gå överbommar:D Och små galopper:]
Beauty For Bell

 

Jag ångrade mig och tog bort annonsen från hastnet. Sen efter bara 2 dagar ringde den där familjen som jag tyckte lät så bra och frågade om Bella var kvar eller om hon var såld för att annonsen var borta. Och jag sa att hon var kvar. Dom ville jätte gärna komma och kolla på henne. Den ponnyn dom hade haft funkade inte så bra för dom så dom hade lämnat tillbaka den. Så dom kom och provred och bestämmde sig för att dom ville ha Bella :')
jag var så himla glad för att jag hade hittat världens bästa hem till Bella :')!

 

sista bilden på henne hos sina nya ägare :'D

December 2011

Vanillin

Jag rider henne som vaniligt nu och hoppa å tränar å stärker henne mer och mer. Vi vann Km hoppningen för iår på 70cm och Vanillin tyckte verkligen att det var super roligt. Ska fortätta träna nu som en dåre!

Beauty For Bell
Bella har det bra nu i sitt nya hem. Hon verkar då stor trivas med Rebecca. Och Rebecca är verkligen superduktig på att rida! Är så stolt över dom båda :D!
Bella och Rebecca :D
Detta var inte helt hela året.. Har ju tävlat massa dressyr tävlingar med Bella och Vannis med med bra resultat.. Men om jag verkligen skulle sriva ut allt skulle det ta ett helt år ;)!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Blir så käär i dina hästar ! <3



Fattar ju att det inte spelar någon roll nu men... När bella var tjurig och jobbig juli 2011 skulle du kanske ha provat med unghäst vila? Fast nu känner ju inte jag Bella så jag vet ju inte! :)

2012-01-04 @ 15:17:55
Postat av: Sofie

Bella förändrades ju riktigt mycket under året!

2012-01-05 @ 11:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0