amanda-ett dressyrpass

Ett dressyrpass blev det på Pedro i värmen. Var både varmt och fruktansvärt mycket flugor och brems så blev inte speciellt länge jag red ca 25 minuter fast rätt intensivt. Gick inte ens ta en skrittpaus då alla smårkryp kom direkt så just nu kan jag iallafall inte ut och skritta med Pikkan, det får vänta till senare ikväll då det brukar bli lugnare.
 
Hästarna står även inne nu några timmar mitt på dagen då de var så irriterande på alla kryp, de får istället sova ute inatt vilket de även gjorde nu inatt.
 
Hur gör ni med era hästar då det är mycket ohyra?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag låter mina stå inne några timmar när det är som värst :)

2012-07-18 @ 16:54:57
URL: http://kajsens.blogg.se
Postat av: hannah

Jag brukar blanda ihop en kräm gjord på:
2 dl olja
5 vitlöks klyftor ( 4 skopor vitlöks tillskott )
1/2 dl svart peppar

fungerar jätte bra ! men undvik att smörja runt ögon / näsborrar . jätte fin blogg släng gärna in en kommentar på min Kram hannah

2012-07-24 @ 14:08:04
URL: http://Norberghannah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0