amanda-inlägg angående gia

Har fått riktigt riktigt många frågor om Gia, om hon ska börjas om att ridas igen, hur det är med henne, om vi ska kolla upp henne, om vi ska sätta föl i henne osv. Tänkte berätta lite hur det ligger till i nuläget.
 
Jag är faktiskt ute och går med henne ibland då och då, jag rider nästan aldrig på henne men har hänt jag suttit på henne och skrittar en bit. Jag har även longerat henne ibland. Men jag vill inte skriva ut det i bloggen, och jag ska berätta varför. Gia borde egentligen ridas igång nu, jag håller på med henne ibland då och då som jag skrev åvan men därför jag inte skriver ut det är för att ni tar för givet att jag då ska rida igång henne, och ärligheten är att jag har verkligen inte tid till att hålla igång och rida tre stycken hästar, det känns alldeles för mycket. Och börjar jag rida igång henne på allvar och då vill jag inte bara helt plötsligt ställa av henne då jag inte har tid. Tex när skolan börjar, jag ska hinna med tre ponnyer, vänner, pojkvän, skola och läxor. Det går inte, känner mig stressad hela tiden även nu då jag har sommarlov. Så därför har jag dragit ut på att rida igång henne på riktigt, utan vi är bara ute i skogen ibland då och då.
 
Har även fått många frågor och förslag om att sätta föl i henne. Och det skulle vara jättekul att sätta föl i henne med någon snygg ponnyhingst, (gärna b-ponny) hihi. Men då får jag ännu en till ponny om ett år, och det har jag inte tid eller plats med eftersom vi endast har 3 stallplatser, isåfall måste någon ponny säljas. Sedan vet jag inte heller om hon börjar vara för gammal för att sätta föl i, isåfall måste man göra en ordentlig undersökning på henne innan.
 
Så jag vet faktiskt inte själv hur det kommer bli i framtiden och att tänka på det gör mig förvirrad och ledsen, jag vill verkligen inte sälja någon av mina ponnyer även att jag vet att jag såsmåningom måste sälja någon av dem.
 

Kommentarer
Postat av: M

Varför säljer du inte Gia redan nu om du undviker att rida igång henne för att du vet att du inte har tid med 3 ponnyer?

Svar: När man verkligen älskar en häst är det inte bara att sälja, speciellt inte hur hon är i sättet. Tog mig evigheter innan vi kom varandra nära, och nu är vi närmare än många andrta kommer sina hästar,
norrlandsryttare.blogg.se

2012-07-21 @ 21:00:16
Postat av: Anonym

förstår dig, det är väldigt mycket att hålla igång 3 hästar i tävlingskondition!

2012-07-21 @ 22:22:25
Postat av: Janina Englund♥

Vad har ni för typsnitt på eran blogg? :)
Jättefin blogg :D

2012-07-21 @ 23:54:19
URL: http://janinaenglund.blogg.se
Postat av: Sanna

Hittat någon Medryttare än?

2012-07-22 @ 10:29:32
Postat av: Sanna

Är de någon mer gren i rid världen ni skulle vilja testa, körning, Vestern, tölt, pass osv?

Framtidsdrömmar med ridningen?

Någon tävling ni aldrig kommer glömma?

Drömtränare?

2012-07-22 @ 21:43:45
Postat av: Johanna Boman Salander

tycker människor som skriver som kommentaren här uppe om att "sälja gia" var väldigt.. tom av känslor.
man säljer inte sin vän, kanske bästavän om man har möjlighet att inte sälja.

2012-07-22 @ 21:53:34
URL: http://bett.blogg.se
Postat av: Evelina

Så otroligt fin häst! Hur gammal är hon?

Svar: Tack! Hon är 14 år.
norrlandsryttare.blogg.se

2012-07-22 @ 22:22:05
URL: http://blogg.veckorevyn.com/king
Postat av: Evelina

Så otroligt fin häst! Hur gammal är hon?

2012-07-22 @ 22:22:11
URL: http://blogg.veckorevyn.com/king
Postat av: Maria K

Hon är fantastiskt fin Gia, så jag förstår du är i val och kval. Men skogsmulleridning är inte helt att förakta heller. Ibland vill man bara vara, tillsammans. Så kan jag känna ibland om vovve vi har, han har kapacitet att gå långt på prov men jag har fullt ös med barn, hus och jobb att det inte hinns tränas det där extra. Men hunden är nöjd ändå med sina skogspromenader, cykelturer och ordinary vardagsliv ändå. Ibland ska man inte ställa högre krav på sig själv än vad man orkar. Så skogsmulla på och njut av varandra, det är inte helt tokigt det heller.
Sköt om dej!

(PS: Hur är det med Golle-man? Tänker ibland tillbaka på honom, mysponnyn!)

Svar: Jo det är sant!Pratade med de förra veckan och Goldman har det jättebra, går som skogsmulle och bara har det bra :)
norrlandsryttare.blogg.se

2012-07-24 @ 23:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0