amanda-fredag

Idag fick Pikkan komma ut i skogen en sväng men gick inge vidare då hon var alldeles för Pigg och springig och är svårt att jobba bort hennes engeri när vi är ute i skogen då jag inte kan jobba henne på samma sätt. Så jag skrittade till banan efter ca en halvtimme i skogen. Gjorde skänkelvikningar och jobbade mycket med samlad galopp, efter redan 5 minuter är hon betydligt lättare att jobba med då hon fått tänka och jobba ordentligt. Efter ca 10 minuter börjar hon redan vara trött så avslutade då ;)
 
Ikväll kommer jag vara med vänner och stadsfesten, så blir nog inte så mycket mer uppdatering. Kommer befinna mig där imorgonkväll också, så i helgen blir det nog inte så mycket här,
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Min vägrar att arbeta i skogen.. :$

2012-06-29 @ 17:39:20
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Sara :)

Hej!
Jag undrar lite hur du gör med hästen när det är mycket under skoltid eller när det är mycket annat att göra?
Hinner du med att vara med "ickehästkompisar" o göra annat på fritiden?
Funderar nämligen på att skaffa egen men undrar om tiden kommer räcka till då jag inte heller har några hästintresserade föräldrar...
Tacksam för svar! :)

Svar: Jag försöker prioritera så bra som möjligt, dock går det rätt bra då vi inte alls har särskilt mycket arbete efter skoltid. Så jag hinner vara med mina kompisar + min pojkvän också :) Dock hjälper min mamma mig mycket om jag inte hinner som tex mocka och ta in dem osv :)
norrlandsryttare.blogg.se

2012-06-30 @ 16:03:31
URL: http://albroryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0