amanda-kamera & redigering

Hej, vad använder ni för kamera och vilken redigeringsprogram (om ni använder nått) ni tar sjukt fina bilder! :)

SV:
Tack så mycket, tänkte svara på detta i ett inlägg eftersom rätt ofta denna fråga kommer. Jag fotar med en Nikon D60 och Angelina med en Nikon D5000. Vi båda andvänder oss av Photoshop CS5 när vi redigerar bilder. Gör redigerar väldigt enkelt men ändå på ett sätt som jag gillar att bilderna ser ut, rätt naturliga. Kan skriva lite kort hur jag gör.

Först trycker jag på "fliken" Image och väljer Auto Contrast, ibland tar jag även Auto Color men det beror på bildern eftersom alla bilder inte får något fint ljus i det. Sedan går jag på Filter, väljer Sharpen och sedan Smart sharpen för att få bättre skärpa i bilden, (ett av mina favorit verktyg då det blir snygg och stor skillnad) Sedan går jag tillbaka till Image och väljer Adjustments där jag väljer Brightness/contrast där jag ändrar ljus och kontrasten, väljer sedan eventuellt Curves som även ligger under Adjustments där jag ändrar ännu mer med ljuset, sen klart!

Före redigering


Efter redigering

Dock är den här bilden nästan lite vääl överredigerad, men ville visa ett lite tydligare resultat :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt! Vet du något annat bra redigeringsprogram som är gratis?

Svar: Jag laddade hem Photoshop gratis, annars när jag ska redigera väldigt väldigt snabbt redigerar jag på ett program som finns på datorn Windows Fotogalleri.
norrlandsryttare.blogg.se

2012-06-19 @ 10:43:00
Postat av: Amanda

riktigt fint ju!

2012-06-20 @ 23:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0