amanda-dressyrträningen

Efter iallafall lite plugg tänkte jag sätta mig här en snabbis och skriva lite mer detaljerat än förra inlägget iallafall, men som ni vet så gick det kanon med båda ponnyerna idag :D

Red ju Pikkan för Andreas Hesse idag, och han sa att hon blivit riktigt fin vilket är jättekul att höra! Och Pikkan gick faktiskt väldigt bra idag, är så nöjd över henne. Vi jobbade mycket med formen och stödet osv, sedan gjorde vi även lite öppna i både trav och galopp efter långsidorna. Fick mycket beröm på både mig och Pikkan och blir lika glad varje gång :')

Sedan efter träningen så var jag helt slut, men gjorde iordning Pedro för lite ridning på banan ändå, tänkte bara jobba honom lite lätt en kort stund då jag inte trodde jag skulle orka rida ordentligt. Men han var så sjukt fin idag att det blev rätt väl ridet ändå. Värmde upp runt fyrkanten lång och låg i både trav och galopp, kortade sedan upp honom och tränade lite förvänd galopp. Red sedan igenom LA:1 och tränade efter det lite extra på 10-meters volten och ökade traven. Avslutade att rida igenom LB:1 som känndes riktigt bra, travade sedan av honom och sen gav jag mig.

Såååå extremt nöjd över ponnyerna idag
, så glad! Om dem är såhär på tävlingen i helgen, då kommer det gå bra:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0