amanda-tävlingsresultat

LB:1

Pedro
- På framridningen var han superfin, mjuk och känslig. Inne på banan behölls det rätt bra, blev nån liten miss men annars känndes det bra. Fick 65,86% och vi vann den klassen.

Peek-A-Boo
- Även hon fick ju gå den klassen. Samma här, riktigt fin på framridningen. Nere på banan känndes hon avslappnad, mjuk och possitiv. Vi fick 62,41% och fick en tredjeplacering.



LA:1


Pedro - Lite starkare på denna framridning, men släppte rätt fort ändå. Inne på banan var han en aning segare än tidigare men känndes fortfarande helt okej, råkade dock av någon anledning rida fel och efter det kunde jag inte riktigt koncentrera mig fullt ut, men trots felridning lyckades vi få ihop 64,74% och vi vann även den klassen.

Peek-A-Boo
- Var tre stycken mellan Pedro och Pikkan så blev snabb framridning, kännde mig lite stressad och Pikkan blev spänd. Men släppte efter ett tag och hon känndes riktigt trevlig. Dock när vi fick komma runt banan blev hon rädd och sprallig för hästar som stod på vägen och gick omkring, så hon drog iväg nån gång. Inne på banan stod hästarna kvar och vi fick inget flyt alls, hon var hur spänd som helst och drog iväg ibland, stannade till och med och sparkade bakut och småstudsade. Känndes riktigt irriterande faktiskt, så blev en usel ritt på 56,32% skämms nästan, men med tanke på hur spänd och nervös hon blev så förväntade jag mig inget mer.'

Alltså fick jag jag med mig 3 placeringar hem, två vinster med Pedro och en tredjeplacering med Pikkan och en skitritt på köpet ;)


Kommentarer
Postat av: Maja

Grattis !

2012-05-06 @ 20:19:35
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Madde Johansson

Grattis! Ni är jättefina! :D

2012-05-06 @ 22:27:10
URL: http://leme.blogg.se/
Postat av: Jenny

Pedro är ju rosettplockare! ;)

2012-05-07 @ 09:04:53
Postat av: Frida

Kanske inte läste rätt, men red du båda hästarna i en klass ? kom inte den ena 1:a och den andra 3:a ? Hur gjorde du då på prisuttdelningen ? Red någon annan ärovarv ? :)

2012-05-07 @ 18:02:47
URL: http://tyskkorsningsponny.devote.se
Postat av: Amanda

Grattis, ibland får det gå dåligt! :)

2012-05-07 @ 18:07:03
Postat av: Anonym

Grattis :) Inte illa att bli placerad 3/4 ritter!

2012-05-07 @ 18:10:23
Postat av: Louisa

Vad roligt men tre placeringar! :)

Men en skitritt behövs ibland den också! ;)

Kram Louisa

2012-05-07 @ 22:47:15
URL: http://dressyrkul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0