angelina- Vanillin forever mine

Vanillin för mig är inte bara en ponny. Många tror att man lixom tycker det är jobbit att rida och ta hand om ett djur. Visst vissa dagar så vill man inte för att man kanske inte har lust. Men det är så jävla mycket roligare när man verkligen älskar djuret man håller på med.
Vanillin har en väldigt stark personlighet. Jag ser på henne när hon tycker att saker är roliga och mindre roliga. Även hon känner på sig och vet när jag tex är ledsen och arg.
Vanillin är sjukt mysig i stallet och ofast väldigt pigg att rida. I dressyren är hon något segare och latare. Vissa gånger då jag hoppar är hon också något mer tillbaka dragen.
Men det är ju bar percis som vi människor är!!! Kan ingen fatta det?
Vi kan också vara trötta någon dag och inte vilja hoppa tillexpmpel. Direkt nån tycker att det är konstigt att hästen inte vill hoppa en dag så tror ni att det är något fel på hästen och ringer veterinären och säger att det typ är halt osv.. Ni tror den har ont någonsatns.
Men tänkt på att det kan faktiskt gå bättre nästa vecka. Oroaer inte direkt. Tänkt på att dom har ungefär samma beteende som oss. Vissa dagar vill man faktiskt inte gör något. Om hästen fortsätter att vägra osv då kanske det är dax att kolla upp den. Men ta inte saker för fort i förväg och batra för att hästen stannat en träning så behöver det ju verkligen inte hända igen.

Detta är min åsikt för jag hör från så många oroliga ryttare typ '' Asså åh hon stannade när vi höjde till 100 och ville verkligen inte hoppa det.. Måste nog ringa equterapeften och kolla hennes rygg''
Snälla låt det gå, och vila henne 4 dagar rid henne 2 dagar sen hoppa igen :D
Jag själv är så men jag vet att Vannis är frisk. Har ju tagit equterapeft och allt redan och visst hon stannar i balnd. Men det är faktiskt oftast mitt fel.

Det var allt jag ville säga :]!


Kommentarer
Postat av: jennifer

fint skrivet!

2012-05-31 @ 16:45:18
URL: http://jennifeerfredrikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0