Angelina - Stärka galoppen.

Stärka galoppen.
Så här har jag jobbat med Pajero när jag har stärkt hans galopp.
 
Övning1: Ute ridning med galoppfattningar från skritt. Fatta Galopp från skritt galoppera 6 srpång sakta av igen fatta igen 6 galoppsprång skritt osv osv så gör du det i båda galopperna tills du känner att hon/han blir trött och tycker det är jobbigt. Då kan du ge dig.
 
 
Övning2: Använd gära en graman så du kan få hästen att hålla huvet så lågt du kan medans den ska galoppera i 2 min. Stå upp i sadeln och försök att hästen ska vara så rund som möjligt och galoppera i ett ganska högt tempo. Gramanen/inspänningstygeln är till för att du ska kunna öka galoppen utan att hästen drar upp huvet och drar iväg! Sen så galopperar du 2 min skritta 2 min galopp 2 min skritt 2 min tills du känner att hon/han är trött och inte orkar mer.
 
Övning3: Också bra att ha graman så att hästen inte drar upp skallen och drar iväg. Du galopperar i ett vanligt tempo öka 4 galoppspång och ta tillbaka till vanligt tempo, öka 4 galoppsrång och ta tillbaka till vanligt tempo. Detta är också bra för att få hästen mer känslig för skänkel att det måste kunna lyssna på att verkligen ta i och gå på frammåt och även kunna samla sig igen. Det är väldigt bra med tempo växlingar!
 
Har ni några bra galoppövningar ni vill dela med er om? :D

Kommentarer
Postat av: Camilla Robertsson

Jag har en jw-luva med engelska flaggan som du kan få köpa om du vill :) jag har nog inga "roliga" schabrak som jag kan sälja, i så fall något svart eller marinblått :) Jag kan kolla mer noga om du vill!

Svar: Vilken storlek på huvan och hur mke vill du ha för den? :)Ja det skulle vara kul :D
norrlandsryttare.blogg.se

2013-02-03 @ 19:01:25
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Camilla Robertsson

stl full, använd typ 3-4 gånger. 200 kr? :)

jag får kolla typ i helgen :)

2013-02-04 @ 20:24:29
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0