Amanda - Fredag,lördag

Fredagens ridning var ingen höjdare. Red på banan och Dun ville inte sammarbeta speciellt mycket, han lotsades vara rädd för en hel del saker. Han tycker att galoppen fortfarande är jobbig så i galoppen vill han gärna springa extra fort, och komma undan jobbet. Och det är skillnad från ute och på banan, på banan försöker han komma undan jobbet medans ute kan han galoppera i en lugnt och fint tempo. Ridnignen fick sluta helt plötsligt då Gia och Pikkan sprängde hagen.. Och Pikkan tog ut all sin energi och sprang som bara den, mer vild än tam.
 
Lördagen alltså idag började med stalljoure på ridhuset, vilket innebär att vi ska släppa ut alla ridskolans hästar, mocka, spåna, sopa och fylla höpåsar. Var bara jag, Angelina och Ebba så tog rätt lång tid och jobbigt är det, men samtidigt rätt mysigt att få vara där på morgonen.
När jag kom hem red jag direkt och idag är jag så nöjd över honom, duktiga Dun! Vi red ut på en helt ny väg där vi aldrig ridit förut och han var lugn och jättesnäll hela ritten, ingen tjur eller bus överhuvudtaget! Oj så duktig han var!
 
Imorgon blir det antingen uteritt igen eller en sväng på banan, men än så länge lutar det åt en uteritt. Bra att passa på medans det är helg och ljust ute. Banan får nog vänta tills på måndag. Är ju mörkt när jag kommer hem från skolan men har belyst ridbana så det blir inga problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0