Amanda - Gårdagen

Igår kom jag inte hem för än på kvällen och hade hunnit bli mörkt så jag fick rida på ridbanan. Jobbade mycket på 8-volten med att ställa både ut och in och att han skulle spåra. Han var riktigt fin i travarbetet men i galoppen blev han lite sprinig, jag tror dels att det är för att han inte orkar men även att han kan vara lite mörkrädd. För jag har märkt att när jag rider i dagsljus så är han väldigt lugn och avslappnad i jämförelse när jag rider i mörker, han blir genast mycket spändare och tittigare. Precis så var min förra ponny Goldman också!
 
Någon av era hästar/ponnyer som reagerar likt? :)

Kommentarer
Postat av: Hannah

En av mina ponnys är så mörk rädd att han sover inte utan en nattlampa . Vi har haft nattlampa till honom i snart 2 år och varje gång den har gått söndert under natten så sover han i hagen under dagen . :/

2013-01-20 @ 13:14:41
URL: http://Nattstad.se/JumpSstarsS
Postat av: Maja

Kopia är så också, när det är för mörkt blir hon mycket mer svättig!

2013-01-20 @ 19:37:17
URL: http://skellefteaekipage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0