amanda-dagens ridning

Gia for jag med till ridhuset för att hoppa bana. Det var ganska många hästar och folk där osv, och jag och gia kom inte alls överäns idag, hon var ovanligt stressad och stark osv, funkade inte alls.
Så hoppade inte nån bana utan bara hinder för hinder, mest små hinder på typ 60 men hoppade även nått språng på 90 och dom sprången blev bättre.
Hade ju tänkt tävla LC&LB i umeå i slutet av februari, men jag tror jag bara ska tävla en av klasserna som första tävlingen för i år, så det blir nog antingen en LC eller så en LB, det har jag inte bestämmt ännu. =)

Pikkan red jag ut på, och hon var jättejobbig i början, jättepigg osv, fick till och med åka av, hahahha ;D
nä men jag vet inte varför jag ramlade av men det tvärflög upp en fågel och jag skrittade på långa tyglar och var inte alls berädd så då tvär hoppade hon åt sidan och vände håll så lämnade hon kvar mig i snön, XD men jag höll kvar tyglarna så det var bara att hoppa upp igen sen. Men sen red jag typ 5 meter och då gjorde hon samma sak igen, tror då hon fattade att jag flög av och så skulle hon prova de igen, men då ramlade jag inte av då så den gången blev jag lite sur på henne och sa till henne sen slutad hon. Men hon fortsatte vara pigg. Men på hemvägen blev hon helt plötsligt hur fin som helst och gick som en klocka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0