amanda-dagens ridning

Direkt efter skolan for jag ut en sväng på Pikkan, red som uppvärmning efter Lotta´s väg, mest skritt men även lite trav. Sen gick jag ner på ridbanan, började träna lite övergångar, men hon var inte riktigt med på noterna utan stretade mest emot hela tiden, men efter ett tag började det släppa och det gick bättre och bättre, övergick till galoppträning som gick betydligt bättre, hon känndes mycket mer mjuk och eftergiven då.
Travade bara någon gång över några bommar som låg på marken, men hon tycler fortfarande travbommar är lite svårt, men går bättre iallafall.
Just nu känns det som jag och Pikkan har en liten svacka, menmen det kan inte alltid gå bra. Imorgon ska hon löshoppas på ridhuset, sen hoppas jag att vi kan in och hoppa i helgen på kdrf.

Sen red jag Gia, men blev inte alls så länge eftersom jag verkligen höll på frysa ihjäl, mina händer gick knappt att röra, så kunde inte jobba speciellt mycket, satt nog mest och åkte häst som en isbit, haha jag rörde mig knappt ;)
Men red alla gångarter, sen avslutade jag, blev alltså inte ett jobbigt pass för henne. Men imorgon ska jag försöka hinna rida eller tömköra henne innan hoppspecialen.

Har spanskaprov på torsdag, och imorgon hinner jag inte träna skärskilt mycket så ska kolla igeom det nu, sen har vi läxa i veckan också. Men nästa vecka är det ännu värre, tre prov har vi och läxor. Jag som ville rida riktigt ordentligt innan Luleå, får hoppas jag hinner rida mycket endå. 
Men tyvärr så kommer nog bloggen få sämre uppdatering, men i helgen blir det nog en stor bildbomb igen=D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0