amanda-kommentar

fick en kommentar.
Anonym om amanda-ut på pikkan:
du rider hon typ as mke för att vara 4 år(A)

sv: HAHA det kan jag faktiskt inte hålla med om. Som jag skrivit i tidigare inlägg rider jag henne 4 gånger i veckan.
Kan NÅN vecka bli 5 dagar men isåfall är det en liten skritttur. Och precis så är hon riden när jag köpte henne och det förtsätter vi. Vi gör precis som tidigare ägare gjorde, 1 hoppning, 1 dressyr och 2 uteritter per vecka.
Man brukar säga såhär: 3 åringar rider man 3 ggr i veckan, 4 åringar, 4 dagar i veckan och 5,åringar 5 gånger i veckan.
Nöjd med svaret?;)

Kommentarer
Postat av: Evelina

i somras gick min 5 åring dagar i veckan, hon tog ingen skada av det, och man märker ju själv va hästen klarar av.. dessutom växer ju ston mycke snababre än valacker och blir klara tidigare.

2010-12-03 @ 12:48:00
URL: http://elitponnisarna.blogg.se/
Postat av: emma

jag rider min fyraåring fyra dagar i veckan oxå, men då longerar jag kanske två dagar också :)

2010-12-03 @ 15:50:22
URL: http://ryttareinorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0