amanda-önskeinlägg

Fick ett önskeinlägg att berätta mer om mig själv, gia och pikkan.

Om mig:
Jag heter då Amanda, är 15 år född 1995. Mitt största intresse är såklart hästar och ridnig, men gillar även att fota!
Jag har ridit sedan jag var 4 år, då red jag 1 gång i veckan. När jag var 9 år fick jag min första alldeles egen ponny, fruttis! Och har lärt mig masssor, eller mycket mera sen jag skaffade egen häst, men fortsätter såklart att rida för instruktör/tränare för att vidareutvecklas.
På fritiden ägnar jag min tid åt hästarna, datorn, fota, andra djuren, vänner och släkt/familj. Dock hinner jag inte med allt medans det är skola, men på loven gör jag så mycket att jag inte orkar skriva upp allt ;)



Indian Girl:
Gia köpte jag 14 januari 2009, och är verkligen världens trevligaste och mysigaste ponny! Hon har en stor charm och personlighet, och när man verkligen lärt känna henne har man en äkta vän!
Vi har tävlat LB hoppning tsm, men tränat på LA/MSV B nivå, kanske startar LA hoppning med henne nu i år 2011.
I dressyren har vi inte tävlat, men det ska också bli då både hon och jag har utvecklats tillsammans där.
Som ni kanske vet har gia varit skadad under hösten 2009 och våren 2010 så i sommar har vi inte alls tävlat osv, hon trampade ju sig själv och fick ett överben och stod i flera månader då hon belastade fel och fick inflamationer..
Men nu tränar vi för fullt och snart är hon i full tävlingskondition!
Gia är född 1998 och dansk imp. :)



Peek-A-Boo
Det nyaste tillskottet, henne fick jag 2 oktober 2010.
Hon är 4 år och 144,5 i mankhöjd, Hennes mamma är en svensk ridponny som heter Clio och har tävlat LA/MSV i hoppning. Hennes stam är Sweet Demand xx-Kingsettle Tankah. Sweet Demand är ett fullblod som använts mycket i ridponny aveln och han har många framgångsrika avkommor. Kingsettle Tankah var den allra första godkända ridponnyhingsten i Sverige och han har lämnat ett stort avtryck. Hennes pappa är appaloosa.
Jag har inte haft henne så länge men vi har redan börjat komma varanndra närmare och kommer bli spännande att se vad det blir av henne då hon har kapacitet. Hon är utbildad LC hopp & dressyr och är väl riden för sin ålder.
Hon är riktigt trevlig, men kan även vara ett litet sto ibland :$


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0