amanda-ridningen idag

Pikkan:
Henne red jag ut på med Adelina och Pedro. Vi red efter Lotta´s väg en bit och så i slutet fick vi även plumsa i lite snö. I början ville hon inte ens skritta utan trippade och var allmänt ivrig, men sen efter en stund så lugnade hon ner sig och blev riktigt lugn och fin :') Vi var ute i ca 50 minuter.

Gia:

Henne tog jag till ridhuset, angelina var redan där med Vanillin, och såklart så missade jag hopptiden och jag var där när dressyrtiden hade börjat, men angelina hade endå kvar hinder och ingen annan var där så jag provade även hoppa lite, men blev ingen studs :/ utan bara två oxrar.
I början red jag fram dressyr, och då var hon jättefin och jättelätt i handen osv, hon har börjat bära sig mycket bättre nu för tiden. (hoppas att film kommer då olivia filmade lite)
Sen hoppade jag också litegrann, haha första gången vi hoppade på 4 veckor så är faktiskt rätt så nöjd med hur det gick, men tyckte själv att det gick lite för fort och jag kännde att jag inte riktigt vågade hålla om som jag brukar.
Men jag är nöjd endå, men så glömmde jag ju också min martingal så fick lov att hoppa utan ;')

Sen tränade jag och angelina lite NH med dom i magnegen.

suddig bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0