amanda-studs

Idag på stan hittade jag inte mycket som jag förväntat mig, typiskt..
Var fullt med folk på stan desstuom men fick med mig två tröjjor och ett nytt bett hem iallafall. Och provade nu ett waterford bett, har hört många som gillar betten då det verkligen följer efter hästens mun.

Så i kväll har jag ridit gia, och provade förstås det nya bettet och det gick jättebra, förhoppningsvis var det bettet som fungerade bra eller så hade gia bara en ovanligt bra dag, haha :$
Red fram på serpentiner med mycket avsaktningar och halvhalter för att känna hur hon känndes osv, sen i galoppen så blev det en 8-volt med galoppombyte.
Jag hade även satt upp 4 stycken studs som vi hoppade över och även de gick super, i vanliga fall brukar man ha ca 2,80 på studs för c-ponny, men jag hade ca 2,50 istället så hon hoppade upp sig lite mer och inte sprang genom studsserien. När jag hoppat de några gånger hoppade jag ett räcke på typ 80 cm nån gång och det känndes jättebra sen gav jag mig :') Hon hoppade jättebra idag, men blev ingen ansträngande hoppning heller :')

Pikkan vilar idag igen.
Jag rider henne fortfarande bara 4 dagar i veckan, men nu blir hon ju 5 år och ska nog börja rida henne 5 dagar i veckan nu, men då kommer det mest troligtvis bli ett väldigt enkelt kort pass, troligtvis bara ett kort skrittpass till en början.
Men snart ska även Pikkan få 1 eller 2 veckors vila, känner att hon behöver det :')
Gia kommer inte få någon direkt vila nu då hon vilat från hoppningen i en månad och haft 1 veckas vila för några veckor sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0