angelina-dressyr på KDRF

Hejsan!
Idag har det varit ridskole tävling på rdihuset. Det var hoppning. 30-60cm. Var dår och fotade lite och träffade folk. Sn for jag hem och så gjorde vi klara Vanillin och Bella. Sen så for vi till ridhuset med båda pollarna. Amanda & Adelina skulle också dit.

Vi var där ganska långt föra Amanda så jag hann rida Vanillin ganska länge, skulle ju lixom hinna rida Bella också innan ridskolan skulle ha manegen. Vanillin var superfin. Tjurade ihop i galoppen engång. Men det är ju så hon är. Hon kickade iaf inget idag som hon gör när hon är i brunsten. Men jag red runt på volter och bara ställa och böja. Sen i slutet testade jag lite ökningar med henne. Det var så längesen. Hon kan faktisk öka asså som en dressyr häst:D! Sen la jag ner henne på volten.

Bella travade jag bara på i låg form bara så att hon jobbade ryggen lite. Red inte länge utan bara kanske i 20 min eller mindre? Iaf så hade jag hacket och då går hon väldigt mycket i över form i dressyren. Men jag lät henne bara gå där och slappna av. Tränade ändå bara ryggen idag. Så då spelar det ju ingen roll hur lågt hon går.
Efter jag red så testade jag duscha henne. Det gick super fint:D! Hon fattade lixom inte ibörjan varför hon böev blöt men sen gick det bättre. Schamponerade in henne också och det gick superbra det med!

Så nu kan bella allt innom vad ska man säga (Det dom typ borde kunna^^?) Lastas,trafik,duscha jaa sånt^^ Vet inte hur hon är att raka men? ska nog inte raka henne.

Bilderna är tagna av: Mye Nordlund

















Tjuris!<3










Ökningar :)!




sen var jon jättefin. Men då la jag ner henne :)!


Beauty For Bell








Haha som sagt fattade hon inget i början ^^



Kram Angelina!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

hej jag har två stycken hästar den ena har jag haft i snart ett år och den andra i bara några månader och kan hästar bli svart sjuka på varandra?

hur ska jag göra för min ena häst känner jag att jag vill rida lite mer nu för att lära känna henne kan jag bara göra det eller blir min andra häst "sur" då?

hur gör ni för att hästarna ska känna sig lika mycket värda?

2010-11-07 @ 20:14:19
Postat av: Christel / Dressyrtoppen.blogg.se

Hej!



Den hästen som är på bild först, vilken ras är deT?

2010-11-07 @ 21:16:28
URL: http://dressyrtoppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0