Goldman!

Loella om morgoninlägg:
Har svårt att kommentera vissa av dina inlägg *hmmm
Iaf, superläckert med orange på en rödskäck :)Nice!

Ang Golle, skulle du kunna skriva ett inlägg om honom? Hur han mått/mår, var han är nu och varför? Lite histora sen han var hos oss helt enkelt :) Skulle uppskattas massor <3


Fick denna kommentar och ja jag kan skrivca lite om golle!
Han heter då Goldman, jag köpte honom för  drygt 3 år sedan, och innan det hade vi haft han på sommrarna, vi köpte honom från ridskolan!
Han tävlat lite smått med honom men mest ridit i skog och mark och det är det golle älskar mest!
Förra hösten lånade vi ut honom på foder men blev då halt så han kom tillbaka, sedan har han stått ganska länge. Först var tanken att han skulle få somna in, men vi pratade med en vetrinär som sa att golle skulle kunna gå som en skogsmulle/lättare ridning i skogen, så började rida honom lite smått.
Men eftersom jag vill rida, träna, tävla osv så skulle golle passa bättre hos någon annan, såklart jag rider i skogen, men han skulle få det bättre hos någon som verkligen vill ha en ponny att bara mysa med och skogsridning, så vi hittade det perfekta hemmet åt honom bortanför malå. Så för nån dag sedan körde vi golle dit och han kommer verkligen få det jättebra! Stallet var jättemysigt, fina hagar och jättefina ridvägar i skogen. Och han fick tre till kompisar, dom hade även en till häst som hade exem så golle var inget besvär för dem.
Och redan första natten hade han legat ner, och andra dagen så står han med en ny kompis och kliar varanndra♥
Så jag tror han kommer få det jättebra där! Och vi kommer såklart att hälsa på honom och han kanske ska komma hem i mars då dem åker utomlands några veckor!


min älskling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur gammal är han? :)

2010-09-27 @ 16:33:39
Postat av: Loella och Alva

Så bra att ni hittade rätt tillslut :) Gulle-ponnyn :)

2010-09-27 @ 19:46:34
Postat av: linnlundström

Vad bra att han får ett bra hem nu, (även fast han redan hade det hos dig) där han kan få ta det lite lugnt. Kommer sakna honom ännu mer nu :] Fina Golle! <3

2010-11-08 @ 20:41:18
URL: http://ponnyfotografer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0