angelina-stark å jobbig

Idag gick det just å pass att rida Vanillin. Hon var så fruktansvärt stark.. Försökte vara så mjuk jag kunde under hela ritten men det blev bara värre och värre. SÅ jag bastämmde mig för att låta henne galoppera av sig lite. Så jag hade halv långa tyglar bara så hon hade ett litet stöd i munnen. Sen började jag galoppera. efter ungefär 3 språng så drar hon ner huvet och sliter tyglarna ur händerna på mig.. Sen fick jag stopp på henne efter ett tag då jag hade fått kontroll på tyglarna. Testade samma igen och hon drog dom ur händerna på mig och sprang. Testade en tredje gång och det hände samma sak igen.. Så jag fick helt enkelt skritta resten av vägen hem..
Minns at hon gjorde så där engång förut också. Men det gick över efter 1 gång bara. Får hoppas detta också bara var en engångs grej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0