angelina-dressyr med båda

Idag for jag in till ridhuset och red dressyr på båda mina ponnyer.
Red först Vanillin. Hon var väligt på idag så körde lite tempo växlingar mella skritt och trav. Sen tränade jag lite ökningar. Hon har tappat massor på dom nu. Har inte tränat det speciellt mke sen skadan. Eller kanske 1gång eller nått. Så nu ska vi träna upp dom igen lite, Men att öka med dom tar på däras senor så det blir inte allt för mke :)!
Ska börja träna mer tempo växlingar med. Idag var iaf Vanillin superfin men ganska på som sagt.

Bella red jag inte speciellt länge utan bara lite på volter böja ställa i olika håll och så. Sen galopperade jag lite med henne. Hon var mke konsentrerad och gick väldigt stadigt i galoppen. Mina galopp fattningar hjälper henne verkligen, så jag ska fortsätta att träna på att fatta galopp. Hon var verkligen fin idag. Ingen film från traven men lite galopp iaf :D!


Filmen på Vanillin laggar just nu ska kanske lägga in den ikv eller i morgon ist.

Imorgon bär det av till umeå för att mäta mina ponnyer. Ska bli spännande av vad vi får för resultat. Men vi åker inte iväg om det är jätte dåligt väder. Vi vill inte riskera nånting!

Kommer nog inte vara så bra uppdatering från min sida i morgon!:/!






Kommentarer
Postat av: Izzanh

Bella är verkligen söt (: Lycka till imorgon!

2011-01-09 @ 21:20:23
Postat av: Felicia

Jag läser eran blogg väldigt ofta måste jag erkänna, det är rätt intressant att se hur hästar kan förändras så långsamt men ändå snabbt :3



Jag har dock ett litet "problem" och tänkte om ni häst"experter" kan ge tips, jag har problem att få ner hästen i en ärlig form, det går men det blir liksom inte ärligt och det håller oftast inte särskilt länge. Vi har gått igenom det men det är som om hästen inte rktigt lyssnar..

2011-01-10 @ 07:40:56
Postat av: Matilda

Gud så duktig hon har blivit! Du har verkligen gjort ett superjobb med henne.

2011-01-10 @ 10:35:12
Postat av: adelina

galoppen ser så mycket bättre ut :)

du har gjort ett jättbra jobb!

2011-01-10 @ 15:44:55
URL: http://dressyrpedro.blogg.se/
Postat av: MalinErikaKarlsson

ser jätte fint ut ju! :D

2011-01-13 @ 15:59:06
URL: http://malinochroze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0