amanda-önskeinlägg ''om mina hästar''

Har fått flera alternativ som ni vill jag ska skriva om, och ska försöka fixa så mycket som möjligt om det, men fick en kommentar som ville jag skulle skriva om mina hästar, hur dom är i ridningen och personligheten och varför jag just valde att köpa dem, så ska försöka att skriva så gott som möjligt om dem :)

Indian Girl:
Sto född 1998, skäck.
I ridningen är hon väldigt speciell, men när man hittat knapparna och känner att det fungerar så är hon hur underbar som helst! Jag provred henne 2 gånger, första gången var jag lite tveksam, tyckte hon var stark och det gick lite väl fort, men bestämmde för att kolla på henne en gång till, och den gången gick betydligt bättre, hon var fortfarande ganska stark och gick lite fort men känndes bättre, var nog hennes underbara personlighet som avgjorde att jag köpte henne.
Från början hade jag ganska mycket problem med henne, hon var väldigt trippig och pigg, kunde nästan inte ens hoppa henne då det gick så fort, men mesta dels av det var nog att hon inte riktigt litade på mig. Men jag gav henne tid och vi lärde känna oss varanndra så var hon en av de mest underbara hästar jag någonsin mött!
Vi utvecklades tillsammans och kom väldigt nära varanndra, då fick jag knappt borsta hennes huvud, nu står hon och sover medans jag pysslar med henne. Har betydligt bättre kontroll på henne i ridningen också.
I ridningen är hon speciell, som jag skrev när man hittar knapparna är hon underbar, men annars så är hon en av de mest svårridna hästar jag ridit, har även haft flera kompisar som sakt att hon är den svåraste ponny dom suttit på. Det tyckte jag förut, men inte längre.
Hennes personlighet är så underbar att den inte går beskriva, charmig ponny som verkligen förstår, försöker och vill!


Pedro:
Valack född 1997, brun.
Honom såg jag på en annons när han var tillsalu, det var inte jag som sökte häst då utan min syster. Men jag sa att honom borde vi prova och så då gjorde vi det.
Och det var ju syrran som provred honom, men jag fick även prova honom lite i slutet och jag var helt såld på ponnyn, så fin han var! Vi provade honom ytterligare en gång, (men då red bara min syster honom) men sedan så blev det köp. Han är en häst som vi köpte som verkligen är värld var enda krona, och dessutom mycketmycket mer, han var ett riktigt fynd då vi haft så kul med honom.
I ridnigen är han rolig och possitiv, kan ibland kännas en aning stark men det släpper oftast när man börjat känna honom mer och mer, just nu tycker jag han nästan aldrig blir stark. Utan han är känslig och lätt ponny.
Personligheten kan man kortfatta kort igentligen, alltid glad, öronen spetsade frammåt, älskar livet och alla människor! Han är verkligen en toppenhäst både i ridning i psyket och allt annat med honom!

Peek-A-Boo:
Sto född 2006, mörkbrun.
Henne hittade jag på en annons i Sundsvall, var verkligen helt såld på henne tyckte hon var så himla söt, så vi åkte hela 4O mil för att provrida henne, sedan åkte vi 4O mil hem igen. Men det var värt det för jag blev verkligen såld på henne direkt.
Hon var ju bara 4 år då vi provade henne, men insåg att hon är en ponny med mycket kapacitet i framtiden, men redan då var hon lite tjurig sparkade bakut några gånger då jag provred men inte alls brydde jag mig om det, hon var ju ett litet sto, och allt annat med henne var så perfekt, hon var precis som en häst jag vill ska vara. Hon är känslig för hjälperna, och även känslig i munnen, lydig och försöker. 
Hon är väldigt väl riden för sin ålder, hon är bara 5 år men hoppar kortare banor på 1m, enstaka hinder på 110 med kapacitet för mer, i dressyren går hon i stadig form och flyttar för skänkeln, hon gör öppna-sluta-skänkelvikning-rygga-förvänd galopp och galoppombyten. Så med ytterligare träning och mer rutin så kommer det bli super!
Hennes personlighet var från början sur, hon stod och surade i stallet i hagen osv, men nu ser jag aldrig henne så, nu är hon nästan alltid glad, öronen frammåt och hon kommer till mig i hagen, och hon är riktigt riktigt gosig och älskar uppmärksamhet, min lilla ängel!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du har så fina hästar :D

2011-07-31 @ 20:22:04
Postat av: Anonym

Tävlas Pedro bara i dressyr, eller hoppning också? :)

2011-08-01 @ 02:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0