amanda-svaren på frågestunden

Som jag skrev så blir det bara en kort frågestund, så jag svarar på den redan nu :)

Vad har du mer för djur än hästarna. Lägg upp bilder på dom :D
Vilket gymnasium ska du gå på?

SVAR: Jag har flera djur mer än hästarna, så bild på alla dom kommer jag inte orka ladda upp, kanske senare någon dag isåfall. Men ja, vi har ju våra tre ponnyer, tre kaniner, en hamster, två katter, fiskar och en chihuahua.
Jag ska gå Handels på A-torp, ifall jag kommer in där men det tror jag.

Om du känner att det inte riktigt fungerar mellan dig och Pikkan, kommer du ta över Pedro från din syster då istället?
Som det känns nu, kommer du ha kvar Gia och tävla med henne tills du fyller 18?
SVAR: Jag har faktiskt funderat mycket på det där, och känner mig alltid fram och tillbaka. Men just nu är ingenting planerat och jag vet inte hur det blir i framtiden, det kommer som det kommer.
Och ifall jag ska ha Gia tills jag är 18, det vet jag inte heller men just nu känns det iallafall som om jag kommer ha kvar henne tills jag är 18 även vissa kanste tycker jag är för lång.

Bor du på gård och hur länge har du gjort det isf? :)
SVAR: Ja jag bor på gård, och har bott här sen jag föddes.

Varför köpte du din andra häst/Pikkan? Vad fick dig att börja med hästar?
SVAR: Jag hade länge innan jag skrivit något sökt en D-ponny, och hade provridit några innan också, men fastnade för Pikkan. 
Det var nog min mamma som fick mig att börja med hästar, hon hade själv haft häst tidigare och det var hon som tyckte jag skulle börja på ridskola.

Kommer du tävla dressyr i sommar?
SVAR: Ja jag har planerat att ta mig ut på lite dressyrtävlingar, speciellt med Pikkan. Och säkert någon lokal med Gia också, men isåfall blir det nog de närmaste tävlingarna här hemma.
Men Pikkan funderar jag faktiskt på att åka till Luleå i Juni, men vi får se. 
Annars kanske det blir någon tävling med Pedro, vem vet :)

Går dina hästar ute dygnet runt nu? om inte, vrf då?
SVAR: Just nu, nej det gör dom inte eftersom dom alltid längtar in på kvällarna så dom får komma in och slappna av och sova ordentligt. Men snart kommer vi börja ha dom ute vissa nätter, inte varje natt men ibland då och då.

När ska ni sälja era ponnysar? Alltså om ni känner att ni börjar växa ur dom eller så <3
Har ni några andra djur än hästar? 
Har ni syskon? 
kram ♥
SVAR: Jag har inte bestämmt att sälja mina hästar ännu, och ibland känns det som om jag är för lång på Gia, men jag säljer henne inte för det eftersom jag inte alls är för tung och inte extremt lång heller.
Ja har andra djur, läs första kommentaren där har jag skrivit alla jag har:)
Jag har en syster som fyllt 18.

Har ni hästarna hemma på gården eller med gångavstång/cykel, eller måste ni åka bil? :)
Kan ni inte filma hur det ser ut i stallet? :D
Kram! <3
SVAR: Jag har häst hemma på gården, så jag behöver bara gå några meter.
Jo, kan försöka fixa det någon dag.

Vad tycker du om att hoppa med benlindor?:)
SVAR: Det där tycker jag är en smaksak, själv har jag inget emot att hoppa med benlindor men hoppas oftast själv med skydd.

Hur många besökare har ni per dag? :)
SVAR: Varje dag, det varierar ganska mycket Unika besökarna brukar ligga runt 300-400. Sidvisningar kan gå upp mot 1000.

Äger du Pikkan och Gia eller är det tex din mamma som står som ägare?
SVAR: Jag står som ägare på båda mina ponnyer, trots att det var mamma som köpte Gia men vi skrev mig som ägare. Pikkan köpte jag själv, så där står jag också som ägare.

Hur länge har ni haft era ponnyer? :)
SVAR: Gia har jag haft i snart 2 år och 5 månader, Pikkan har jag haft i 8 månader.

Kommentarer
Postat av: Izzanh

Men VARFÖR köpte du din andra häst?

2011-06-04 @ 14:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0