angelina-svar!


Mickis om angelina-bilder:

Kan din ponny stegra på kommando? Alltså, är det något du lärt henne?:)
SVAR: Ja hon kan det på kommando. Jag har lärt henne de :)!
När jag köpte henne så var hon inte ens nästan trafik säker, Hon stegrade nästan över ibalnd när det bara kom en bil! Då läste jag på en blogg att hon lärde sin häst att stegra på kommando då slutade den stegra för andra saker (den var igentligen bara skvitt rädd).
Så jag gjorde lika dant. Och nu stegrar hon inte för bilar eller bussar längre :D! Hon är fortfarande rädd men nu stegrar hon inte iaf! :) Så för mig funkade det. Väldigt riskabelt att lära dom det. Men jag gjorde det för jag känner henne så väl :)!

Hoppas du är nöjd med svaret =)!
18 Juni, 11:08



Kommentarer
Postat av: Angelika

Hur gjorde du? :)

2011-06-18 @ 13:32:26
Postat av: Petra

Har alltid undrat hur man får en häst att stegra? För att kunna få en häst att göra det på kommando måste man ju göra något för att få den att stegra.. typ xD

2011-06-18 @ 14:58:56
URL: http://alwaystry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0