amanda-omkull

Har ridit Pikkan, for först ut en sväng och red i alla gångarter och hon känndes riktigt fin men lite pigg, men det är bara bra :') Sen skulle jag ju avsluta lite nere på ridbanan, först vägrade hon gå ner där igen! Hon gjorde ju så för några dagar sedan, hon backar små stegrar drar ner huvudet och springer iväg, men fick ner henne snabbare denna gång, så hon ger sig ju, snart inser hon nog att det inte är någon ideé. ;)
Men nere på ridbanan är det ju ganska halt, men längre upp på banan känndes det inte alls halt, så jag skrittade på en ganska stor volt, sedan började jag trava och det gick också bra, hon var helt sjukt fin! Men så plötsligt halkade hon till ordentligt och gick omkull, fy vad jag hatar sådant, men som tur så är Pikkan världens coolaste ponny och bara tar det lugnt och reser sig upp försiktigt, jag går med henne och springer med henne och hon ser fräch ut, sen skrittade jag en bit efter vägen och mamma kom ut så travade jag henne lite för att se hur hon sprang då och även då tyckte hon att det inte syntes något, jag kännde inte heller något så jag skrittade av.
Sen efteråt masserade jag henne lite, lindade benen fick på sig täcke och gå ut i hagen för att äta.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vart bor du nånstans? :)

hur gammal är du ?

Tävlar du i hoppning eller i dressyr? :)



Som du förstår så är jag ny att läsa din blogg tacksam för svar :)

2011-03-17 @ 19:32:36
Postat av: Berta&Julia-En hästblogg med allt!

Vad skönt att det gick bra då!:)<33



/Berta♥

2011-03-18 @ 07:55:14
URL: http://hoppteamet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0