amanda-hoppat

Har hoppat gia ikväll och det gick super :D
Skrittade fram i skogen sedan gick jag ner till banan, travuppvärmningen blev serpentiner och lite övergångar, sen galopperade jag några varv runt banan och på någon volt.
Själv hoppningen så hade jag tre hinder, med ett galoppsprång emellan varje hinder, så blev som en trekombination. Hade hinderna på ca 7O cm och tränade bara på att få en jämn galopp emellan varje, och det gick superbra! Hon bjöd verkligen bra men lyssnade samtidigt, så jag är jättenöjd. 
Ibland har hon haft problem med kombination då hon känner att hon inte riktigt räcker till i kombinationen då hon inte riktigt tar ut galoppen, så tränat mycket på att hon ska länga ut steget lite, och idag kännde jag inte alls något problem till det, :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0