amanda-hopp/dressyr

Har ridit Pikkan, och red i ca 4O minuter på banan.
Först jävlades hon och ville inte gå ner på ridbanan, men behövde bara säga till henne två gånger sen gick det bra :)
Nere på banan jobbade hon jättebra, som uppvärmning tränade jag myckt övergångar mellan galopp och trav och se till så hon int stretade, gick bra. Sen gjorde jag en liten övning, hoppade ett litet hinder på typ 5O cm, efter försöka rida så rakt som möjligt, sen lägga en volt, sedan övergång till trav och sen övergång till skritt, och sen galoppfattning igen och komma på det igen, och red i varannat varv. Hon var jätteduktig och hoppade inte alls några stora hopp idag, utan lagomt :) Blev lite pigg efter hindret vissa gånger, men annars känndes det super.
Sen skrittade jag av henne ute, och en gång slängde hon sig och vände hemåt, men det var inte pga av att hon var envis och ville hem utan hon lossades vara rädd för något i diket, typiskt. Men fortsatte bara och resten gick bra :)



Gia vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, men jag funderar på skritta in till Kusmarksbanan och antingen rida dressyr eller hoppa lite, vi får väll se! Annars blir det nog bara lite ridning här hemma! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0