amanda-gårkvällen,morgonen

Kvällen ägnade jag som sagt på ridhuset på halloweenkväll för massa barn. Var kul men jobbigt också, haha. Iallafall sov jag inte över men for hem strax efter 12, for tillbaka dit imorse kvart i 8 och hjälpte till med frukosten. 
Och då tog jag med mig Pikkan dit också så jag kunde rida henne lite efter.

Iallafall så i början var hon jobbig, när hon inte är framriden ordentligt blir hon tung. Hon är ju överbygdbak vilket gör att hon lätt hamnar i framvikt och blir då även tung i handen.
Men när jag väl fått ingång bakkärran så kommer hon undersig och blir lätt och fin.
Så i slutet var hon fin, början kan jag glömma haha :)

Kan ju också säga att jag påbörjade en rakning på Pedro, hade hunnit dra några drag på halsen sedan dog skäret, funkade inte längre så ni kan ju gissa hur snygg han är nu.. Mamma ska försöka få någon som kan kolla upp det till veckan, för så han ser ut kan han ju inte se ut iallafall.
Men nu ska jag ut i skogen en sväng med honom, där ingen ser oss hahah :$


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Vilka övningar tycker du att man ska göra på en framtung häst?



http://norrlandshoppryttare.blogg.se/

2011-11-20 @ 15:56:49
URL: http://norrlandshoppryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0