angelina-reflexer

Nu har jag varit ute å ridit på en galen Vanillin. Allt gick så himla bra tills jag kom mot brönet då vi mötte en bil. Vannis hade inte ens reagerat på bilarna som vi hade mött redan, men nu helt plötsligt så kastade hon sig ner mot ett litet dike. Sen efter de så blev helt knäpp, bara stig och studsade och lilla minsta jag lättade i handen så tog hon tag i bettet och sprang. 
Jag blev väldigt orolig att hon skulle göra sig illa hur hon höll på.. Hon dansade runt och galopperade på stället och jag försökte lixom bara lugna ner henne. Gav efter på tyglarna flera gånger. Men varje gång så började hon galoppera.. Så jag styde in henne bland massa träd där hon inget annat kan göra än att skritta. Så tog det ett tag sen blev hon lugn och jag skrittade hem.
Hemma så hade hon trampat sönder sina nya rosa reflexboots:( Dumma ponny..
Så här såg vi iaf ut före ritten :D
Vi syntes iaf i trafiken!
Jag hoppas alla ni som läser bloggen också använder reflexer! Det bästa uppfiningen på att rädda liv! Tänk om du nångång ramlar av hästen och den fra iväg i mörkret utan reflexer.. En bil ser den ju inte utan reflexer å det händer så himla lätt en olycka utan reflexer i mörkret! Reflexer är en billig livsförsäkrning.
Så jag ber er alla häst ägare ha reflexer på er!

Kommentarer
Postat av: amanda;)

ja rider ALLTID med någon sorts reflex på hösten,ja är jätte rädd om mig och framför allt hästen!:)

har nästan alltid reflex flis/jacka:)



svar: ja allt är bra med mig:)

2011-11-05 @ 23:05:17
URL: http://knashestarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0