amanda-idag

Sovde hos min syster inatt i stan i hennes lägenhet. Sen kom mamma och hämtade mig, gick ett tag på stan sen for vi hem.
Gick direkt ut i stallet, tog in Pikkan och satt igång rakmaskinen och rakade henne för andra gången redan i år!
Rakade henne i början av september då hon hade fått rätt mycket päls, men nu är hon lika lurvig igen, så hon behövdes rakas igen. Gjorde samma rakning som sist, men funderar faktiskt på helraka henne. 
Just nu är hon imprincip svart och mycket päls över ryggen och grå på resten av kroppen, haha hon är inte snygg iallafall :$ Men sen friserade jag man, svans och lugg också.
Efter jag var klar for jag iallafall ut och red. Satt mig upp barbacka och for ut och skrittade i ca 3O minuter, sedan gick jag ner till ridbanan travade lite och hon var inte alls öm efter skoningen, så red lite dressyr också.
Och hon var jättefin, speciellt i galoppen, hur fin som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0