angelina-fett kul!

Hejsan :D!
Idag så red jag i en Westernsadel! Det var hur grymt som helst! Lånade en sadel av en man som heter Ulf. Han rider western på sin häst och han har köpt sig en ny sadel så jag fick tetsa hans gamla. 
Det var verkligen en upplevelse! Så sjukt skön sadel. Förutom att man fick stolsitts xD! Men man har ju de när man rider western.
Testade den först på Vanillin. Skrittade lite på tygel på rakspår. Och sen travade jag lite också. Red i kanske 20 min. Hon va sjukt taggad men fick henne ändå att slappna av endel stunder. Fina ponny!
Sen testade jag den på Bella och det gick bra! Ibörjan va Bella lite bråkig med hon gav sig ganska fort och sen belv hon sjukt fin! Gick superlång å låg i både galopp och trav. Hon tyckte nog western också va kul! Funderar sratkt på at hitta mig en egen sadel såsmåningom (A)!
Sen nu får ni filmen från i Onsdags då jag var inne och hoppade på ridhuset :D!


Kommentarer
Postat av: ellen

Är verkligen jättekul att rida i westernsadel, man sitter typ som gjuten i dom:D



Fin bella är:D!

2011-10-29 @ 18:55:03
URL: http://jagellens.blogg.se/
Postat av: Frida

Nej, man ska inte ha stolsits när man rider western ;-)

2011-10-29 @ 23:35:29
Postat av: Emelie

Fast nu har du nog fått något om bakfoten ;) Man ska inte ha stolsits när man rider western

2011-10-30 @ 02:24:20
URL: http://aleksisaleksis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0