amanda-duktig

Känner mig riktigt duktig, hade sovmorgon idag men steg upp vanlig tid endå och gav hästarna frukost och efter dom ätit red jag Pikkan en stund på ridbanan. Jobbade mest med övergångar mellan skritt och trav. Ofta i övergångarna brukar hon vilja streta emot och gå upp ur formen så tänkte extra mycket på det idag och fick en hel del mjuka fina övergånagar. Tog någon galopp i varje varv också innan jag avslutade och hon känndes riktigt trevlig!:)

Efter skolan har jag också hunnit rida, men då blev det att skritta ut på Pedro en sväng i skogen. Var ute i ungifär 45 minuter. Anledningen till varför jag bara skrittar honom nu är för att han haft en viloperiod under ca 4 veckors tid. Så nu har jag planerat att skritta honom åtminstone en vecka innan jag travar. Till helgen är han dock skrittad en vecka så vi får se om jag fortsätter skritta några dagar till efter det endå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0