amanda-visste ni att

Visste ni att...

• Jag har eget stall hemma på gården.
• Det tog mig någon månad innan jag vågade rida barbacka på Pikkan för första gången sedan jag köpte henne.
• Jag har aldrig varit hopprädd tills Pikkan började med sina extrema hopp, dock börjar jag känna mig säker på hoppningen igen.
• Förra våren/sommaren var jag nära på sälja Pikkan, var så himla less på henne då jag inte klarade av att rida ut på henne då hon bara stegrade och skulle vända hem, var livrädd. Men vilken himla tur att jag inte gjorde det, för nu är hon verkligen världens underbaraste!
• Första gången då Gia fick fram sin hälta hos mig var hösten 2009, då hon trampade sig själv med brodden och blev ett sjukt djupt sår som gick in i senhinnan.
• Jag har flygit av Pikkan många gånger under kort tid, dock bara ca första 7 månaderna jag hade henne, var riktigt länge sedan jag flög av henne sist. Dock har jag bara haft henne i drygt 1 år och 4 månader.
• Min kanin dog igårkväll, rip finaste♥
• Jag älskar stora täcken på hästar, tex lyckta. Så fint!
• Jag har nästan aldrig ridit stora hästar, två ridskolehästar red jag ett ganska odentligt ridpass på, sen har jag ridit någon varmblod nån gång per år, annars är det mest ponnyer jag suttit på.
• När jag bara hade Gia och då hon blev halt red jag en ridskoleponny som hette Mikey mycket, tävlade han även, en riktigt go ponny!
• Jag älskar B-ponnyer! Skulle vilja ha en b-ponny för tillridning tex, blir helt såld på varje b-ponny jag ser!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur hög frånvaro har ni från skolan egentligen? ;) haha

2012-02-20 @ 20:10:00
Postat av: Emma

r.i.p <3

2012-02-20 @ 20:42:00
URL: http://tiotrettionio.blogg.se/
Postat av: Maja

Du måste ju komma och kolla b-ponnyerna som ska hoppa msv 31mars ;D

2012-02-20 @ 20:50:27
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/
Postat av: Emma hjortsöe

Jag håller på att vidare utbilda en B-ponny i hoppning :D Sen så ska ja när jag blivit äldre ta hem små ponnier på tillridning eftersom ja bara är 150 ^^

2012-02-21 @ 09:49:35
URL: http://hoppryttare.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0