amanda-årsresumé 2011

JANUARI

- Alla ponnyerna var igång men själv red jag bara Pikkan och Gia eftersom Pedro reds av min syster.

FEBRUARI

- Gia gick som bäst den här tiden, supertrevlig att jobba med. Pikkan minns jag hade en ''piggperiod'' hon var alltid så jobbig i början av passet, men blev fin mot slutet.

MARS


-Tävlade på Skellefteå Ridklubb, kom 2:a med Gia minns jag, var min och Pikkans första lokala debut, nollade ena klassen och 4 fel i andra.
Började också bli varmare utomhus, och började hitta bättre knappar på Pikkan.

APRIL

- Här tränade vi på, Gia var kanofin. Pikkan kom på nya dumheter ute i skogen att börja vända, hon stegrade bockade osv. Men med mycket bråk så vann jag över henne och hon gav sig, som tur var.

MAJ
- Blev mer och mer tävlingar som vi åkte ut på, men mest tränigstävlingar runt skellefteå och klubbtävlingar.
Började också rida Pedro lite smått ibland då och då.

JUNI


- I juni var det sista gångerna jag red Gia, på bilden i rosa var sista gången jag red henne när vi fotograferades innan vi åkte in till umeå kliniken då jag inte tyckte hon känndes fräsch. Sedan har hon blivit behandlad osv..
Vi åkte och badade med hästarna, Pikkan gick bättre och bättre och jag var jättenöjd över henne!

JULI

- Jag red Pedro oftare och oftare, nån gång varje vecka iallafall.
Pikkan åkte jag iväg med på nån tävling, hon var fin men lite tjurig ibland.


AUGUSTI

- Jag började rida Pedro på heltid, vi åkte även ut på lite tävlingar och det gick super!
Med Pikkan åkte vi iväg på vårat första meeting som var i Vännäs, och hon var så duktig så.

SEPTEMBER

- I September var nog våran absolut bästa månad med både Pikkan och Pedro!

OKTOBER

- I slutet av september fick Pikkan 2 veckors vila. När jag satt igång henne känndes hon ganska slö men blev bättre efter någon vecka. Hon har även hunnit växa lite till och blev mer och mer överbygd bak under hösten..
Vi firade också 1 år tillsammans!
Pedro red jag mest på som vanligt med.

NOVEMBER

- November var en slö månad, red mest ute eller lite hemma på ridbanan. Inget speciellt, i slutet av november trampade Pikkan även sig, och slet också av sig en sko, så där fick hon ungifär 3 vekors vila.

DECEMBER

- Pikkan fortsatte sin vila under ungifär druygt halva december. Men höll igång Pedro så han fick stå för både KM hoppnignen och dressyren och dressyren vann vi. 
Pikkan har jag inte hunnit rida så mycket under december men nu ska hon hårdtränas igen!

OCH NU SATSAR VI PÅ 2012!

Kommentarer
Postat av: M

Otroligt fina hästar du har!

2012-01-01 @ 22:14:04
Postat av: julia

Hej! Jag har en häst som jag rider, och när jag brukar rida ut själv försöker han alltid att vända. Då brukar han vägra gå, backa ut i vägen och då kommer det ju såklart bilar. Vad ska jag göra? Snälla ge lite tips! :)

2012-01-01 @ 22:40:13
URL: http://julialaa.blogg.se/
Postat av: Therese

Borde det inte vara 2011 istället för 2012 i rubriken eller fattade jag bara fel?:]

2012-01-01 @ 23:43:09
URL: http://kusmarksryttarna.blogg.se/
Postat av: Angelika

Pikkan är så snygg!

2012-01-02 @ 02:30:43
Postat av: - Klara

Fin årsresumé, kolla in min om du vill!

2012-01-02 @ 02:40:47
URL: http://guldharen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0