amanda-dagens motionering

Pikkan fick ett riktigt ordentligt pass ute i skogen. Red en ridväg som jag nästan aldrig rider då den är så pass långt borta, tar ca 30 minuter att rida dit, den fina skogsvägen tar ca 30 minuter att rida och sen tar det 30 minuter hem. Så blir ju 1½ timme. Jag rider denna väg några få gånger per år men lika härligt varje år (sommaren) då underlaget är sååå perfekt. Pikkan var iallafall väldigt positiv och glad hela tiden och ville inte ens vända hemmåt då det var dags.
 
Pedro red jag en timmes dressyrpass nere på ridbanan med. Fram och avskrittning gjorde jag ute runt 3 ängar vilket tar ca 10 minuter, 40 minuter dressyr blev det ungefär. Som uppvärmning red jag honom lång och låg på en stor volt, plockade sedan upp honom och jobbade med sluta efter långsidorna och på kortsidorna gjorde jag ungifär en 15 metersvolt, bytte sedan ut slutan mot skänkelvikningar. Som avslutning jobbade jag med galopp-skritt övergångar. Pedro var verkligen superfin hela passet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0