amanda-tisdag

Dag två på sommarjobbet avklarat och min rygg är så ond att jag vill gå och gräva ner mig någonstans. Om jag går, står, sitter eller ligger, spelar ingen roll då det tar lika ont hela tiden. Så ikväll jag jag gått runt och klagat och fått min mamma massera mig och har även suttit i massagestolen en bra stund.
 
Men även om man har ont och helst bara vill sitta inne så har inte hästarna försvunnit, så de ska motioneras ändå. Mamma var snäll och mockade åt mig iallafall. Själva ridningen gick faktiskt helt okej, red rätt lugnt men ändå så gick det bra i alla gångarter, det var värre att borsta och sadla faktiskt.
 
Pedro red jag ut på i skogen en sväng och sedan runt ängarna. Stannade på en äng och red lite dressyr där jag jobbade med förvänd galopp på volt, red en rätt stor 8-volt. Känner att den förvända galoppen måste stärkas då vi ska starta LA:3 i höst och därmed ska han klara av förvänd på serpentiner, så får ligga i med det ett tag. Men han skötte sig riktigt bra iallafall:)
 
Pikkan fick ett ganska enkelt och kort pass på ridbanan. Red på det raka bettet istället för det tvådelade (som jag alltid annars använder) men kan ju vara bra med lite variation. I vintras red jag en hel del på det raka men nu märkte jag att hon tyckte det var alldeles för skarpt då hon inte ville gå fram, fick knappt nudda i tyglarna och så tjollrade hon med tungan. Men red fram henne ordentligt men mycket bjudning och efter en stund gick det bättre och hon blev riktigt trevlig faktiskt:D Jobbade på 8-volt flyttade rumpan utåt och innåt, även mycket halter och övergångar. Sedan skrittade jag av henne ute i skogen en sväng.
 
En bild från i helgen, fler kommer senare! Foto: Tove Söderström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0