Amanda - Dagens ridning

Idag for jag ut och red direkt efter skolan så jag hann rida ute i ljuset innan det hinner mörkna. Iallafall så fick han gå väldigt kravlöst, hade lite slappa tyglar och skulle se till att han ändå bjöd frammåt och inte ville vända och hålla på. Det gick riktigt bra faktiskt. Det är en väldigt stor skillnad på honom nu och när han kom, nu kan vi rida ut utan att han ens försöker vända hem och tidigare försökte han så fort han fick chansen. Då fick jag rida på korta tyglar och mycket driv hela tiden, därför tränar jag på att han ska gå fram utan att behöva ha dessa korta tyglar och inte heller använda benen och sätet lika mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0