Amanda - Kvällspass

Ikväll motionerade jag Dun lite på banan, var snöigt och blåste en hel del så blev bara ungifär i 20 minuter men han känndes riktigt fin även idag. Jobbade med 15 metersvolter, skänkelvikning, ökad trav och tempoväxlingar.
 
Något jag tycker är bra med de flesta hästar jag ridit är tempoväxlingar, de kommer igång med hela kroppen och får ofta ett trevligt steg, bra frammåtbjudning och lätt i handen. Det jag gör är att ligga på en stor volt, trava samlad trav, ökad några steg, arbetstrav, ökad osv. Hela tiden olika tempoväxlingar, är även bra för att få hästen uppmärksam och lyssnar. Går även att göra samma sak i skritt och galopp.

Kommentarer
Postat av: Sanna Ruth

Bra tips! Går ju även göra när man rider på ridskola och lektioner

2013-02-04 @ 21:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0